lördag 21 mars 2009

Expos effektiva, otrevliga och ofta hotfulla metoder mot enskilda personer med en från main stream avvikande uppfattning har som ni läst drabbat många.

Expo är det närmaste Stasi man kan komma i en" demokrati", name and shame, och så kräver Expos hantlangare anonymt att den i åsikter avvikande skall sparkas från sitt arbete och brödet tas ur munnen på honom - detta har drabbat många sedan de av Expo utpekats som islamofobier.

En har också av en tjänstvillig radio, Kalmar Radio, snedvinklats i en intervju efter det att reportern ringt till Expo och underställt dem intervjun - så går det till i den statliga monopolradion.

Och man kan villigt erkänna, att hade man inte befunnit mig i mogen ålder med stor erfarenhet av hot utan varit ung med försörjningsansvar skulle jag nog ha böjt mig för Expo och iakttagit en för dem talande och härlig tystnad - så släcks samtalet ner över hela det vida fältet.

Vi har till Expo-Poohl och till Expos ordförande begärt att få ut årsredovisningarna, inget svar, bara undanflykter.

Ordföranden i Expo slår ifrån sig och säger att han inget vet. Expo har ett tiotal anställda, ger ut en tidning, finns på nätet - för att finansiera allt detta kanske organisationen måste dra in 20, 30, 50 miljoner kr, ingen vet. Varifrån kommer pengarna?

Författaren Thomas Nydahl skriver så här på sin blogg: - Jag hade bestämt mig för att lämna PEN om ryktet visade sig vara sant (att Pen skänkt pengar till Expo, vilket Expo uppger). Men så var det inte. Däremot kan jag konstatera att EXPO medvetet utnyttjat PEN:s goda namn och låtit ett stöduttalande för en enskild hotad journalist stå på hemsidan, som ett principiellt och ekonomiskt stöd. Sådana bedrägerier ägnar sig bara den samvetslöse åt. Jag skrev för mer än en vecka sedan också till Daniel Poohl på Expo för att höra deras syn på saken. Något svar fick jag aldrig. Det är en talande tystnad.

http://nydahlsoccident.blogspot.com/

Vår kommentar : Hur många mer skelett finns det rasslande i Expos garderob. Det är nåt skumt med Expo, det tror vi - men sådant brukar jäsa fram, förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar